[title]
La comunitat d'alta cuina de Barcelona encara es pregunta quin és el parador del xef del restaurant Scapar. És ben sabut que guanyar una estrella Michelin comporta grans beneficis per a un restaurant, però també servituds: el repte, com deia l'anunci, d'estar sempre perfecte. Qui sap què va passar pel cap de Koichi Kuwabara just abans de rebre la primera estrella Michelin per la seva feina al capdavant del restaurant Scapar de Barcelona: Jesús Vázquez va pronunciar el seu nom el 25 de novembre a Màlaga perquè pugés a l'escenari a recollir el guardó, però Kuwabara havia desaparegut.
Segons explica el periodista Roger Ribó a la secció Foodie Culture del Mundo Deportivo, Kuwabara va tenir una discussió amb el propietari del restaurant, Yukinobu Tone, poques hores abans de l'entrega de premis, per veure qui entrava a l'esdeveniment (segons Foodie Culture, només hi podien accedir dues persones de part de Scapar i n'eren tres: el xef, el propietari i el segon de cuina).
Però Kuwabara, que abans fou el cap de cuina de Dos Palillos, no va aparèixer ni la nit de la gala ni l'endemà a l'Scapar. Fonts properes a Kuwabara ens han informat que des d'aquell dia el xef està de baixa laboral per un problema de salut. És a dir, que l'Scapar, un dels millors restaurants japonesos de Barcelona, no ha gaudit de la cobejada estrella ni un sol dia. Hem intentat posar-nos en contacte per telèfon i mail amb la propietat del restaurant, sense cap resultat.
Què passa amb l'estrella Michelin de l'Scapar? La manté?
Però sí que hem pogut parlar amb Mònica Rius, directora de Comunicació i Marques de Michelin Espanya i Portugal. Què passa amb l'estrella de l'Scapar en aquest cas? Si, per exemple, Kuwabara tornés a l'Scapar i el reobrís, "el restaurant mantindria l'estrella aquest any" i el tracte seria exactament el mateix que amb la resta dels restaurants amb estrella Michelin de Barcelona: una revisió anual per veure si manté la distinció de cara al 2027", explica Rius.
Si l'Scapar reobrís el 2026 amb un xef diferent, "caldria que els inspectors el revisessin i prenguessin una decisió. Potser recuperaria l'estrella o no. Però s'hauria de valorar com una proposta nova", matisa la directora de comunicació de la Michelin, que afegeix que "mai havia vist res semblant. Però la situació del xef i el restaurant la sabran ells, i no podem transmetre res al respecte, tan sols respectar el seu tràngol i ser coherents", afegeix.

