El cuento de una rata mala, de Bryan Talbot
Astiberri. 136 pàg. 20 €
Time Out a la teva bústia d'entrada
🙌 Genial, ja t'has subscrit!
Gràcies per subscriure't! Descobreix la primera newsletter a la teva safata d'entrada molt aviat!
Una tria crítica de les millors vinyetes del darrer any
El món editorial és una selva. El del còmic també, però menys, per allò que tothom que estigui disposat a agafar un còmic és, en certa mensura, força entusiasta sobre el tema i hi han poques editorials. Ja sé que esteu tots molt ocupats llegint fanzíns 'mega-cool', assajos de teoria 'queer' i autors simbolistes de l'Europa de l'Est; però si heu decidit que pels volts de Sant Jordi toca firar-vos unes bones vinyetes, aquí en teniu algunes de les millors que s'han publicat en els darrers mesos.
Riad Sattouf, un dels grans autors de còmic del món, ho peta –millor còmic del 2014 segons el saló del còmic d'Angulema– amb aquest recompte d'una joventut transcorreguda a l'Orient Mitjà. En el primer volum, Sattouf –fill de Sirà i francesa– explica "la història real d'un nen ros i de la seva família a la Líbia de Gaddafi i a la Síria de Hafiz al-Assad". A primer cop d'ull, Sattouf no fa cap judici de valors: però sota una narració aparentment asèptica dels seus records infantils, batega una visió implacablement crítica, càustica i per damunt de tot hilarant i tendra de la brutalitat que la societat musulmana exerceix en infants i dones. El rei del humor.
Salamandra. 160 pàg. 19 €
La sèrie regular de Batman s'ha estirat fins a l'infinit; el lector té la sensació que tot està explicat. I els seus fans sabem que les alegries que ens pot donar el personatge, deixant de banda les reedicions, les trobarà en números aïllats que enfoquen el personatge amb una mirada original. El quart volum de 'Batman Black & White' reuneix artistes d'àmbits i generacions molt diferents, que van des dels superheroi 'mainstream' clàssic fins al còmic indie, i amb l'única condició del blanc i negre, fan el que els dóna la gana amb el personatge. Refrescant.
ECC. 288 pàg. 25 €
Caramba! 112 pàg. 18 €
Mike Mignola, en la seva nova entrega de 'Hellboy', es torna a fer càrrec del dibuix i el guió per primer cop en deu anys Clar i català: Mike Mignola (Berkeley, 1960) és, amb el permís de Neil Gaiman, el gran autor de còmic fantàstic dels darrers vint anys. Ara bé, el mèrit de Mignola és doble: a Hellboy, el seu mascaró de proa, Mignola fusiona els mites celtes de Yeats amb l'horror victorià, Lovecraft, i aires de novel·la negra. Però sobretot ha fet el petit miracle de triomfar a l'engròs amb un estil de dibuix fosc i molt poc efectista, on l'horror esclata discretament, més evocat pel que dibuixen les ombres que no pas pel detallisme del degoteig de sang als ullals. Alta cultura popular! Coincidint amb la nova edició del Saló del Còmic, Mignola publica a Espanya Hellboy en el Infierno (Norma). Tota una fita: Mignola es torna a fer càrrec del guió i del dibuix per primer cop d'ençà el 2005 i, de retruc, celebra els vint anys del personatge. L'artista insegur La primera pregunta és òbvia: ¿per què gairebé deu anys sense portar el pes del dibuix? "Tenia molts problemes de confiança pel que fa a les meves capacitats d'escriptura i dibuix", respon des de Califòrnia. ¿De veritat? ¿Algú que entre el 1995 i el 2011 ha guanyat dotze premis Eisner -l'Oscar del còmic-, tenia inseguretats? "Tirava pàgines i les reescrivia contínuament, em mossegava la cua. Calia fer un pas enrere. Era l'època en què s'estaven fent els films de Hellboy i necessitava que les coses es calmessin", explica
El dibuixant nord-americà crea un nyicris adolescent amb moltes capacitats a 'El rayo mortal' Una pregunta dirigida a tots els lectors mascles: de petits, mai no havíeu tingut fantasies de superheroi? No estic parlant de fantasies altruistes d'evitar la col·lisió de la Terra contra un meteorit, o d'aconseguir la pau mundial. Més aviat d'aquelles en les quals, a base de fer cruixir dents i rancúnia, assolíeu una sobtada força bruta que us permetia posar les peres a quarto al pinxo del pati de l'escola.Aquest és, almenys, el cas del nostre entrevistat, l'autor de còmics nord-americà Daniel Clowes (Chicago, 1951). El seu nou còmic, El rayo mortal (Mondadori), parteix d'aquesta premissa: un nyicris adolescent de Chicago, cap a finals dels 70, descobreix que fumant-se un cigarret aconsegueix una força sobrehumana. I que és capaç de convertir una pistola de plàstic treta d'un pot de cereals en un raig aniquilador. Qui conegui Clowes -el gran autor de còmics alternatius, perdó, novel·la gràfica, de la seva generació, dibuixant i guionista amb un talent únic per ressaltar els elements grotescos de la realitat i la quotidianitat del que és sobrenatural- ja es pot imaginar que no som davant un còmic de superherois contemporani. És a dir, d'aquells estil Kick-ass que, embolcallats amb tocs de realisme, asseguren desconstruir la figura del superheroi, però en realitat reediten l'eterna història del bo contra el dolent amb excel·lents guions. No. Quan pregunto a Cl
Descobreix les llibreries amb més vinyetes per metre quadrat Norma Comics Tant hi fa si us vau criar amb en Corto Maltès, 'El capitán trueno' o 'Bola de drac', si us agrada Art Spiegelman, Daniel Clowes o Jacques Tardi. Aquest és el paradís de tot amant de la vinyeta, siguin quines siguin les seves pleitesies. Amb un pis extra per a cinèfils i uns aparadors que no tenen vergonya de combinar Jack Skellington amb el bo de l'Spirou. Llamp de rellamp! Llibreria Universal Porten més de 15 anys dedicant-se a l'art del còmic, ja sigui manga, còmic francès o novel·la gràfica nord-americana. També dediquen espai als jocs de cartes inspirats en móns fantàstics, i tenen una secció de còmics de segona mà amb exemplars únics de Marvel i DC Comics. Si ho preferiu, podeu comprar online. Tot Comic El seu nom ja ho indica: l'èxit està en la varietat. Aquí trobareu tot el que busqueu, col·leccions senceres, edicions especials, material de segona mà...Un autèntic cau friki. Fatbottom Entreu amb els ulls ben oberts en aquest cau il·lustrat, on fins i tot les parets són replenes d'històries, des d'ossos que cacen salmons a la darrera aventura gràfica dels autors més interessants. Això és Fatbottom, la llibreria gràfica dedicada a tot el que es mou entre el còmic de tota la vida i la il·lustració pura. Entenza Comics Aquesta botiga compra còmics de segona mà, a més a més de vendre les últimes novetats en novel·la gràfica. Els superherois són els reis d'aquesta llibreria. Continuarà Comics Aquest t
Repassem el cànon de la l'èpica anglosaxona amb David Rubín David Rubín (Ourense, 1977) va acabar el 2013 amb la que serà una de les gestes del 2014: la publicació, amb guió de Santiago García, d'una adaptació del poema èpic anglosaxó 'Beowulf'. I encara que la temàtica del còmic espanyol no estigués dominada per la Guerra Civil i la crítica social, aquest relat d'aventures -monumental, dinàmic i granític, viril i experimental- seguiria sobresortint. Arrasarà en tots els salons que se li posin per davant, esteu avisats.Com s'embranca un en un projecte tan ambiciós?Quasi per casualitat. Fa deu anys, el Santiago volia fer un 'Beowulf' amb Jaime Olivares, però van decidir abandonar-lo. Vaig llegir al blog de Santiago que es quedaria en un calaix, i em va fer molta ràbia. Feia deu anys que el volia llegir! Així que li vaig trucar.El 'Beowulf' original és font d'inspiració d''El Senyor dels Anells' i del pitjor heavy metal. Però eviteu qualsevol manierisme èpic heavy.Això és cent per cent deliberat. Teníem molt clar que volíem fugir de l'estètica metal casposa o del rollo Tolkien. A John Milius li va funcionar molt bé a 'Conan', gran pel·lícula, però a pocs més he vist que els funcioni estèticament. L'èpica no ha d'anar lligada a l'estètica heavy. Jo volia que el nostre 'Beowulf' arribés al lector amb la mateixa potència, simplicitat i cruesa que el còdex original. I el millor mètode per fer això era netejar-ho tot de qualsevol mena d'ornamentació. Seguiu fil per randa l'original.
Discover Time Out original video