'Baby no more'
Foto: Pol Rebaque'Baby no more'
  • Teatre
  • Crítica de Time Out

Ressenya

Baby no more

4 de 5 estrelles

El col·lectiu VV.AA. s'acomiada dels escenaris amb un espectacle antològic i vibrant sobre el fet creatiu al so del 'Baby one more time' de Britney Spears

Andreu Gomila
Publicitat

Time Out diu

Els VV.AA. marxen deixant el pavelló ben alt, després de deu anys en què han demostrat que és viable fer un teatre estètic de text a casa nostra, d'aires centreeuropeus. 'Baby no more' és una obra expansiva, que parla d'ells, d'aquesta dècada, però que també va sobre la joventut que se'n va i de les dificultats que ha hagut de travessar una generació que acaba de superar la trentena i que no ha gaudit d'un panorama artístic gaire lluït.

Tot comença amb una mena tràiler entrant a la sala Tallers del TNC, buidada de grades i amb el públic escampat per l'espai. A dins del camió hi ha una conversa. Un cop aparca, comença el xou. Clara Aguilar, Max Grosse Majench, Elena Martín i Laura Weissmahr aviat surten a escena. Marc Salicrú condueix el vehicle. Són ells, els VV.AA., amb Anna Serrano que s'ha quedat aquesta vegada enrere, entre bastidors, per dirigir la peça des de fora. Els acompanyen dos intèrprets que han col·laborat altres vegades amb el col·lectiu, Marc Cartanyà i Sandra Pujol. Al seu voltant, el públic, peça clau del xou.

Una peça rodona, immersiva, on tothom s'ho passa pipa

I tots jugaran a transvestir-se, parlaran del pas del temps, de com eren i com són, dels projectes fallits. Aniran enrere, als seus inicis, quan es volien menjar el món (“girarem per Europa!”, pensaven). Fins i tot als inicis dels inicis, quan es va redactar la Constitució espanyola, en una escena memorable, només superada per la de Martín i Pujol fent de marit i muller dalt del tràiler. La metàfora, aquí, és el d'una dona que busca un projecte, que té un 'deadline' i que la resta interpreta com la recerca del fill, del futur. És això, però, el que volien? Un futur?

Cadascun dels integrants del col·lectiu ja el tenen, un present maco. Dels VV.AA. n'ha sortit una directora de cine que ha guanyat un Gaudí, una altra directora teatral excel·lent, brillantíssims intèrprets i dos dels tècnics artístics més buscats del país. Poca broma. Perquè tot just acaben de superar els 30.

Que sigui la primera peça de la tropa signada (Serrano), amb la resta de la tropa en escena i donant-ho tot, fins i tot el dissenyador de l'espai i la il·luminació (Salicrú) i la dissenyadora de so i compositora (Aguilar), és un canvi important. Sobretot després del seu anterior espectacle, 'ARCAS 2020' (Teatre Lliure, 2021), que no passarà a la història. Un repartiment de tasques ben definit que ens ha ofert una peça rodona, immersiva, on tothom s'ho passa pipa i de la qual en surts preguntant-te si no estaria malament que, com canta Britney Spears, en fessin una més.

No et perdis la llista de les obres recomanades que hi ha a la cartellera ara mateix.

 

Detalls

Adreça
Preu
11-22 €
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà