Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
  1. Alexis Diaz (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    Alexis Diaz (Puerto Rico) treballant en la seva intervenció.

    Avinguda dels Rasos de Peguera, 70 (Torre Baró)

  2. Alexis Diaz + Pastel (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    Detall de la intervenció conjunta d'Alexis Diaz (Puerto Rico) i Pastel (Argentina).

    Avinguda dels Rasos de Peguera, 70 (Torre Baró)

     

  3. Pastel (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    Pastel (Argentina) treballant en la seva intervenció.

    Avinguda dels Rasos de Peguera, 70 (Torre Baró)

  4. Escif (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    Escif (València) dibuixant les primeres linees de la seva obra.

    Carrer d'Espronceda, 171 (Poblenou)

     

  5. Escif (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    L'obra d'Escif (València), finalitzada.

    Carrer d'Espronceda, 171 (Poblenou)

     

  6. Kenor (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    Kenor (Barcelona), decorant les pistes poliesportives Antoni Gelabert.

    Via Favència, 141 (Nou Barris)

     

  7. Kenor (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    El mural de Kenor (Barcelona) acabat.

    Via Favència, 141 (Nou Barris)

     

  8. M-City (©Irene Bavecchi)
    ©Irene Bavecchi

    M-City (Polònia), mans a l'obra.

    Estació de Renfe d'El Prat (Carrer Andana, 2, El Prat de Llobregat)

     

  9. M-City (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    L'obra d'M-City (Polònia), acabada.

    Estació de Renfe d'El Prat (Carrer Andana, 2, El Prat de Llobregat)

  10. Madsteez (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    Madsteez (EE. UU) acabant els últims detalls de la seva obra.

    Via Favència, 141 (Nou Barris)

  11. Madsteez (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    L'obra de Madsteez (EE. UU) acabada.

    Via Favència, 141 (Nou Barris)

  12. 310 (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    310 (Rússia) esbossant els primers traços de la seva obra.

    La Masia de la Guineueta (Plaça Can Ensenya, 4) (Nou Barris)

  13. 310 (©Fernando Alcalá)
    ©Fernando Alcalá

    310 (Rússia) acabant la seva intervenció.

    La Masia de la Guineueta (Plaça Can Ensenya, 4) (Nou Barris)

Open Walls Conference 2014: Intervencions a la ciutat

Nou reconeguts artistes urbans de tot el món realitzen murals a diversos espais de Barcelona

Escrit per
Time Out Barcelona Editors
Publicitat
Després de més d'una dècada en què la prohibició de qualsevol manifestació artística al carrer ha estat la tònica habitual a la ciutat, sembla que alguna cosa es mou a Barcelona. Les autoritats han canviat la manera d'afrontar el fenomen i, a poc a poc, podem gaudir de més iniciatives que fomenten i valoren la importància de l'art urbà.

L'Open Walls Conference, un festival que pretén apropar l'art del carrer a la societat englobant a artistes, institucions i veïns, n'és un bon exemple. Més enllà dels debats, conferències i tallers que s'han celebrat a la ciutat entre el 22 i el 26 d'octubre, en els quals s'ha debatut sobre la implantació d'un model de gestió de l'art urbà a Barcelona, la ciutat s'està omplint durant aquests dies de murals molt interessants a càrrec d'artistes internacionals de primera línia.

Fins a set espais de Barcelona i rodalies han estat decorats per nou artistes de tot el món, que vénen de llocs tan diversos com Los Ángeles, Moscú, Sao Paulo o Buenos Aires. Aquí teniu les imatges dels murals que s'han pintat a la ciutat!

També t'agradarà

Art al carrer
  • Art
  • Art urbà

No cal anar al MACBA per veure art del segle XXI, la ciutat és plena d'obres mestres a diferents racons! Ja no s'estilen els monuments. Grans figures humanes, de vegades a cavall, foses en bronze per commemorar els pares de la pàtria o els desapareguts en mil i una conteses. Som en l'era de Facebook, on el que és públic és substituït pel que és compartit, els like i el selfie complaent. Monuments com el dedicat a Frederic Soler Pitarra, a la Rambla, suggereixen mons arcaics, desfasats, a mig camí del tòtem i la pastisseria.L'era dels monuments es va acabar amb la caiguda de les Torres Bessones. Ara, els millors homenatges estan construïts amb el buit, com el Solc. A  Salvador Espriu (2014) que va cavar –és una manera de dir-ho– Frederic Amat als Jardinets de Gràcia. El segle XX va ser el segle de les utopies, el segle de les dues guerres mundials, els genocidis, la bomba atòmica i la Guerra Freda. El segle XXI no és que sigui gaire més pacífic, però ha evolucionat en conceptes com "estat del benestar" i "cosa pública", i ha instaurat els "valors líquids" i el "poder tou" de la postmodernitat. I això es nota als monuments, perdó, a l'art al carrer de Barcelona, en la seva majoria pagat per les institucions. ¿Trigarem gaire a veure art públic finançat per Verkami?  ¿Ens queixarem cada vegada que les autoritats inaugurin una obra d'art perquè voldríem veure els diners esmerçats en quelcom més útil? Perquè, esclar, per a què serveix l'art? A casa nostra escollim nosaltres mateixo

Art a l'aire lliure
  • Art

Algunes de les millors obres d'art de la ciutat es troben en plena ciutat El més vist 5 coses per fer avui Aprofita el teu temps i troba el que necessites: el millor del dia al teu abast Japonisme. La fascinació per l'art japonès Que consti que en Pere Calders ja ens havia avisat: som víctimes d’una invasió subtil. Jo mateix em vaig criar amb la Heidi i el Marco, escoltava música d’un Walkman Sony i m’afarto de sushi. Qui no ha tingut una Playstation o ha jugat al Super Mario Bros? O rigut amb 'Humor amarillo'? Doncs aquest fenomen ja dura segle i mig, com bé demostra l’exposició 'Japonisme. La fascinació per l’art japonès' al CaixaForum. Tot va començar el 1868, quan, després de segles d’aïllament, el Japó va reobrir els seus ports al comerç internacional. No avançaré esdeveniments, però al carrer de Ferran, per on ara passen la majoria de les manifestacions, hi havia fins a sis botigues de productes japonesos. I a Barcelona, dos museus dedicats a l’art japonès s’anunciaven a les guies turístiques. Hi havia grans col·leccionistes d’art japonès, com Josep Mansana, que va arribar a reunir més de 3.200 obres de gran qualitat.Deia que tot va començar el 1868. París va ser el gran centre comercial de productes japonesos. I Barcelona estava a 24 hores en tren de la capital francesa. Tots els artistes catalans que passaven per París n’estaven assabentats. Fortuny va ser el primer. Més endavant, Santiago Rusiñol o Darío de Regoyos coŀleccionaran art japonès i s’inspiraran en aquest

Publicitat
Barcelona és art
  • Art

Guía d'obres artístiques imprescindibles de la ciutat El més vist 5 coses per fer avui Aprofita el teu temps i troba el que necessites: el millor del dia al teu abast Japonisme. La fascinació per l'art japonès Que consti que en Pere Calders ja ens havia avisat: som víctimes d’una invasió subtil. Jo mateix em vaig criar amb la Heidi i el Marco, escoltava música d’un Walkman Sony i m’afarto de sushi. Qui no ha tingut una Playstation o ha jugat al Super Mario Bros? O rigut amb 'Humor amarillo'? Doncs aquest fenomen ja dura segle i mig, com bé demostra l’exposició 'Japonisme. La fascinació per l’art japonès' al CaixaForum. Tot va començar el 1868, quan, després de segles d’aïllament, el Japó va reobrir els seus ports al comerç internacional. No avançaré esdeveniments, però al carrer de Ferran, per on ara passen la majoria de les manifestacions, hi havia fins a sis botigues de productes japonesos. I a Barcelona, dos museus dedicats a l’art japonès s’anunciaven a les guies turístiques. Hi havia grans col·leccionistes d’art japonès, com Josep Mansana, que va arribar a reunir més de 3.200 obres de gran qualitat.Deia que tot va començar el 1868. París va ser el gran centre comercial de productes japonesos. I Barcelona estava a 24 hores en tren de la capital francesa. Tots els artistes catalans que passaven per París n’estaven assabentats. Fortuny va ser el primer. Més endavant, Santiago Rusiñol o Darío de Regoyos coŀleccionaran art japonès i s’inspiraran en aquesta cultura tan exòtic

Art a taula
  • Restaurants

Els millors plats de cuina creativa de la ciutat Barcelona és capital mundial de la gastronomia gràcies a uns cuiners que han elevat a art els seus plats. I aquí en teniu 10 que són creacions sublims, fruit del cap creatiu de 10 xefs que es troben entre els millors del món. Aquests 10 plats, triats pels seus creadors, són per gaudir-los, amb el paladar, el nas, i també la vista... El més vist 5 coses per fer avui Aprofita el teu temps i troba el que necessites: el millor del dia al teu abast Japonisme. La fascinació per l'art japonès Que consti que en Pere Calders ja ens havia avisat: som víctimes d’una invasió subtil. Jo mateix em vaig criar amb la Heidi i el Marco, escoltava música d’un Walkman Sony i m’afarto de sushi. Qui no ha tingut una Playstation o ha jugat al Super Mario Bros? O rigut amb 'Humor amarillo'? Doncs aquest fenomen ja dura segle i mig, com bé demostra l’exposició 'Japonisme. La fascinació per l’art japonès' al CaixaForum. Tot va començar el 1868, quan, després de segles d’aïllament, el Japó va reobrir els seus ports al comerç internacional. No avançaré esdeveniments, però al carrer de Ferran, per on ara passen la majoria de les manifestacions, hi havia fins a sis botigues de productes japonesos. I a Barcelona, dos museus dedicats a l’art japonès s’anunciaven a les guies turístiques. Hi havia grans col·leccionistes d’art japonès, com Josep Mansana, que va arribar a reunir més de 3.200 obres de gran qualitat.Deia que tot va començar el 1868. París va ser e

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat