[category]
[title]

El 1912, Joan Iborra i la seva esposa Josefa van deixar Nucia (Alacant) rumb al port de Barcelona amb la intenció d’embarcar cap a l’Argentina. Mentre esperaven el vaixell, en Joan va començar a preparar orxata amb les xufes que duien i la venia al carrer amb una taula petita i una gerra. 'Xe, prova', deia als vianants per temptar-los. Al final, el vaixell mai no va salpar per a ells i el destí va voler que fessin arrels aquí. Sense imaginar-ho, aquells dies van marcar l’inici d’una tradició familiar que ja suma cinc generacions dedicades a aquesta icònica beguda. La segona generació, el fill Pere Joan i la seva esposa Jerónima, va consolidar el negoci obrint orxateries al Born, la Barceloneta i el Poblenou, a més de diversos restaurants, un cafè cantant i fins i tot un tablao.
Avui, el llegat continua viu al mític local de la Rambla del Poblenou amb Joncar, just davant del Casino de l’Aliança, sota la batuta d’Irene Iborra, cinquena generació de la saga. I si alguna cosa defineix l’Irene és el seu afany a mantenir viu l’esperit original del negoci: un punt de trobada del barri, un lloc on el temps s’alenteix i on cada client, habitual o de pas, sent que forma part de la història.
Com era d’esperar, la gran protagonista del Tio Che és la seva orxata de xufa D.O. Alboraia acompanyada de fartons. Però si voleu sortir del clàssic, proveu la Murciana (amb granissat de llimona), el Cordial (amb aigua d’ordi) o el Flotaor (amb una bola de gelat, millor si és de xocolata negra).
Aquí també hi trobareu llet merengada i granissats de llimona, taronja, cafè i ordi. De fet, és l’únic local de Barcelona on es ven granissat d’ordi autèntic, elaborat amb grans naturals, aigua, pela de llimona, canyella, sucre morè i gel picat. I compte amb els gelats, que també valen molt la pena.
Just al costat del Tio Che veureu Mama Heladera, un projecte també de l’Irene. Apassionada de la neurogastronomia i formada amb figures com Andrea De Bellis (Carpigiani Gelato University), Natalia Ramírez i Lluís Ribas, crea sabors inspirats en records d’infantesa dels seus clients. Per això la coneixen com 'la gelatera dels records'.
Si hi aneu a l’hivern, res no reconforta tant com una xocolata desfeta amb xurros. Si el que voleu és omplir l’estómac, tenen entrepans freds i planxats, hamburgueses —de carn i vegetarianes—, crêpes i gofres. Els migdies del cap de setmana també serveixen combinats de conserves ideals per al vermut, i per Nadal, torrons artesans. Tot amb aquest aire de comerç de tota la vida que et fa entrar per comprar 'només una cosa', complir l’antull a la seva preuada terrassa i marxar amb un somriure d’orella a orella.
De dijous a dilluns, de 10 a 22 h
Rambla del Poblenou, 44-46 (Poblenou)
Metro: Poblenou (L4)
Telèfon: 93 309 18 72
Web: eltioche.es
Correu electrònic: horchateria@eltioche.es
Instagram: @horchateria_el_tio_che
Discover Time Out original video