Palau Güell
Foto: Shutterstock | Palau Güell
Foto: Shutterstock

Portes obertes per la Diada de l'Onze de Setembre

Espais emblemàtics de Barcelona amb entrada lliure per celebrar la festa nacional de Catalunya

Publicitat

Com sempre, durant la Diada de Catalunya, l'11 de setembre, museus i institucions obren les portes perquè pugueu veure les exposicions i admireu l'arquitectura de la nostra ciutat. Aprofiteu per avançar feina, que el 24 de setembre no donareu l'abast!

NO T'HO PERDIS: Els millors plans del setembre a Barcelona. 

  • Què fer
  • Ciutat

L’emblemàtic edifici de la Llotja de Mar, seu de la Cambra de Comerç de Barcelona obre l'11 de setembre per acostar a tothom un dels edificis històrics més importants de la ciutat i donar a conèixer el seu valor patrimonial, cultural i arquitectònic. 

Hi haurà visites guiades des de les 10 a les 15 h, en què els assistents descobriran els espais singulars, la història i les curiositats. Si voleu assistir-hi, cal fer la inscripció prèvia a la pàgina web oficial de la Cambra, un formulari que estarà obert fins que s’esgotin les places.

Publicitat
  • Llocs d'interès
  • El Gòtic

Catalunya té molts espais naturals per visitar i interessants excursions que es poden fer des de Barcelona. El Centre Excursionista de Catalunya és l'entitat esportiva i cultural fundada el 1876 que organitza una gran varietat d'activitats i excursions. A més, el centre també compta amb una biblioteca, cartoteca i arxiu fotogràfic amb un dels fons documentals de muntanya més importants d'Europa. Situada al carrer Paradís, la seu del SEC obrirà d'11 a 13 h (amb reserva prèvia) perquè els visitants descobreixin el temple d'August que hi ha el seu interior, però també escultures romàniques i una pintura de Joan Miró. 

  • Llocs d'interès
  • Ciutat Vella

El dia 11 de setembre podreu visitar el Parlament de Catalunya sense reserva prèvia d'11 a 18 h.

Obra de l'enginyer militar Joris Prosper Van Verboom, al Palau de Parlament constitueix la seu de Parlament de Catalunya des de 1932. L'edifici és l'antic arsenal de la Ciutadella, construït durant el segle XVIII per ordre de Felip V per assegurar el domini de Barcelona després de la derrota de Catalunya contra les tropes francoespanyoles l'11 de setembre de 1714. Actualment, d'aquesta fortalesa de planta pentagonal només es mantenen en peu l'arsenal, el palau del governador (que ara és l'Institut Verdaguer d'educació secundària) i la capella (avui dia una parròquia militar).

Publicitat
  • Museus i institucions
  • Història
  • La Barceloneta

Es podrà visitar gratuïtament l'11 de setembre de 10 a 14.30 h. La seu del museu es troba al Palau de Mar, a què havien estat els antics Magatzems Generals de Comerç, l'únic edifici conservat del vell port de Barcelona que data de 1881.

El Museu d'Història de Catalunya vol conservar i exhibir una col·lecció que permeti donar a conèixer els fets històrics i la vida quotidiana dels ciutadans de Catalunya, donar suport a la recerca i estimular l'interès dels ciutadans per la història.

  • Llocs d'interès
  • Ciutat Vella

L'11 de setembre podreu visitar el Palau de la Generalitat de Catalunya amb reserva prèvia. L'horari serà d'11 a 17 h, i a les 12 h hi haurà una audició de carilló per acompanyar la visita musicalment. Podreu entrar als  espais institucionals i monumentals de les plantes baixa i noble del Palau, incloent-hi la, Sala Clavé, la sala de premsa, la Sala de Torres-García, la Sala dels Reis, la Sala del Govern, la Capella de Sant Jordi, la Sagristia, el despatx del president i la sala dels diputats i el Saló de Sant Jordi. També es permetrà passar pel Pati dels Tarongers, la galeria gòtica, l’escala gòtica, i el pati gòtic, on es troba l’escultura El desconsol

Igual que l’Ajuntament, el Palau de la Generalitat té una entrada lateral gòtica que dóna al carrer del Bisbe amb un relleu de Sant Jordi, patró de Catalunya, fet per Pere Joan en el 1418. Dins de l'edifici, destaquen el Pati dels Tarongers del primer pis i la magnífica capella de Sant Jordi de 1432-34, una obra mestra de l'artista català Marc Safont.

Publicitat
  • Museus i institucions
  • Història
  • El Poble-sec

Es podrà visitar de 10 a 14.30 h la Diada. La seu de Barcelona està al passeig de Santa Madrona, a l’antic Palau d’Arts Gràfiques, i mostra permanentment els vestigis arqueològics que il·lustren l'evolució de Catalunya i el seu entorn durant la prehistòria i la història antiga. Exposa relíquies gregues, fenícies, romanes i visigodes, fins l’Edat Mitjana.

També ofereix una visió de diverses cultures de la resta de la península Ibèrica i de la Mediterrània.

  • Museus i institucions
  • Art i disseny
  • Sants - Montjuïc

Es podrà visitar gratuïtament el dia 11 de setembre de 10 a 15 h. El Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) està situat al Palau Nacional de Montjuïc, un edifici emblemàtic de l'Exposició Internacional de 1929. Es tracta d'un dels millors museus de Barcelona, i conté peces de totes les arts, des de la puntura i l'escultura fins a la fotografia i els cartells.

Publicitat
  • Llocs d'interès
  • El Gòtic

El Centre Excursionista de Catalunya és l'entitat esportiva i cultural fundada el 1876 que organitza una gran varietat d'activitats i excursions. A més, el centre també compta amb una biblioteca, cartoteca i arxiu fotogràfic amb un dels fons documentals de muntanya més importants d'Europa.

Aquest 11 de setembre, el Centre torna a obrir les portes per celebrar la Diada de Catalunya: de les 10.30 i fins a les 13 h es podrà visitar l’emblemàtica seu del Centre situada al carrer del Paradís número 10 de Barcelona. Un guia de l'entitat explicarà la història i l’art que s’hi amaga, des de les quatre columnes romanes del temple d’August o les figures renaixentistes, fins a quadres de Miró o cartells modernistes.

Publicitat

Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya

L’ICGC organitza una jornada de portes obertes a la seva seu de Barcelona, de 10 a 13 h. Les places són limitades i cal inscripció prèvia.

Publicitat
  • Museus i institucions
  • Art i disseny
  • El Raval

L'entrada al Centre d'Arts Santa Mònica és gratuïta, i podeu visitar el centre de dimarts a diumenge des de les 11 fins a les 20.30 h.

El Centre d'Arts Santa Mònica és un centre expositiu i de recerca on conflueixen la creació artística contemporània amb disciplines com la ciència, el pensament i la comunicació. Situat en un antic convent del segle XVIII a les Rambles, és un dels millors centres artístics de Barcelona.  

Recomanat
    Últimes notícies
      Publicitat