Hi ha molts fils que connecten El monstre amb El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc, possiblement l'obra de l'última etapa de Josep Maria Miró que més èxits li ha donat. A la peça que va estrenar Pere Arquillué, hi teníem el relat d'un crim en un poble aïllat, tancat. Hi havia una carretera secundària, disputes locals no resoltes i un enigma. Aquí, a El monstre tenim una localitat semblant i una altra via poc transitada, però en lloc d'escriure un monòleg el dramaturg ha concebut un muntatge, que també dirigeix, per a tres actors. L'un és en Santi (Albert Prat) i l'altra és la Berta (Àurea Márquez), una parella irregular. Enmig, hi tenim, precisament, el monstre (Joan Negrié).
Però en el teatre de Miró no tot és tan senzill. D'entrada, l'escriptura és rica i mil·limètrica. Juga fort amb el simbolisme, potser més que mai, i amb el gènere, perquè El monstre bé podria ser una obra de terror psicològic, que el director accentua amb la banda sonora i una il·luminació en clarobscur. Tot fa que et mantinguis clavat a la cadira, expectant, seguint fil per randa les intervencions dels intèrprets.