Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca
Carrie
© Kike GarseCarrie

El rànquing dels musicals de Barcelona

Un per un, disseccionem els musicals que hi ha a la cartellera per a què no compris la teva entrada a cegues

Escrit per
Andreu Gomila
Publicitat

La temporada 2018-2019 serà recordada pels bons moments que el teatre musical ens està oferint, perquè per una vegada en tenim de totes mides, de grans com 'La jaula de las locas' a petits com 'Carrie'. Començant pels que encara són a la cartellera i acabant pels que ja no hi són, fem un rànquing de tot el que han vist els nostres crítics alhora que us diem per què hi heu d'anar.

NO T'HO PERDIS: El millor teatre i circ d'aquest Nadal

Els musicals que ja no hi són

  • 4 de 5 estrelles

De la veneració evangelitzadora d'Evita a Nou Barris a l'espectacular botifarra a la cultura domesticada i dirigida de Rusiñol. Un llarg viatge de l'Espai Brossa a la Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya. El viatge musical de Jordi Prat i Coll. El director de 'Liceistes i cruzados' ha transformat 'Els Jocs Florals de Canprosa', la polèmica comèdia en un acte de Santiago Rusiñol de 1902, en una irònica mascarada sobre la catalanitat. Espectacular broma -amb més de trenta artistes en escena- plena d'idees, detalls, troballes escèniques i espectaculars interpretacions: que grans la Boladeras, la Moliner i el Genís!

  • 3 de 5 estrelles

Si Onyric, el projecte de Daniel Anglès al Condal, manté en el futur la qualitat de 'Fun Home', cal desitjar-li la millor de les sorts. Té el seu mèrit començar amb un títol de l'Off-Broadway, basat en unes memòries gràfiques de la dibuixant de còmics Alison Bechdel, amb una protagonista que viu i comparteix amb naturalitat la seva identitat 'queer', amb una excel·lent partitura de Jeanine Tesori sense atrapa-temes per taral·lejar i un llibret sense concessions i adult de Lisa Kron, encara que la infància tingui el seu pes dramàtic. Un musical amb 'spoiler', sense edulcorant i sense melodrama.

Publicitat

Vienna és Maria Casellas i Johnny Guillem Rodríguez. L'acurada veu de Casellas no busca imitar Joan Crawford i Rodríguez de vegades es recolza en el lànguid encís de Chris Isaak i la seva Fender Stratocaster. Espectacle íntim ple de frases i diàlegs memorables, cançons evocadores, humor alimentat pel record i homenatges a la pròpia infància i al mite, que de vegades sembla volar per sobre d'uns intèrprets que haurien de transmetre més carisma. I et conviden a sarsaparrella, foraster.

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat