Us perdeu en la immensitat del cartell del festival? Us donem algunes de les claus de l'edició d'aquest any, que se celebrarà del 19 al 31 de maig El Primavera Sound continua amb la línia de les seves últimes edicions de treure's de sobre l'etiqueta de festival indie amb una programació eclèctica que portarà al Fòrum gairebé 200 artistes entre el 29 i el 31 de maig, i que s'estendrà durant tota la setmana per tota Barcelona.El cartell es va fer públic -a Barcelona en un cine Aribau ple a vessar- amb la projecció de 'Line-up', un curt fantàstic rodat a Detroit en què els noms d'alguns dels artistes confirmats van anar apareixent en samarretes, portades de discos, cartells i rètols. I va seguir a la projecció una festa a El Teatro Latino del reinaugurat Teatre Principal -dos dels nous espais que el festival incorpora- aquest any, que va comptar amb un concert sorpresa del quartet psicodèlic britànic Temples, un dels grups confirmats ahir i que es prefigura com una de les sensacions del 2014 gràcies al seu debut, 'Sun structures', a la venda el 10 de febrer.Aquestes són algunes de les claus de l'alineació del Primavera Sound 2014: Els caps de cartell A banda dels ja confirmats Arcade Fire, Pixies i el retorn de Neutral Milk Hotel, encapçalen el festival el cantautor brasiler Caetano Veloso, Nine Inch Nails, que defensaran la reinvenció de Trent Reznor amb el minimalista 'Hesitation marks' (2013), Queens of the Stone Age, que presentaran el celebrat '...Like clockwork' (2013), Th
Qui gosa dissuadir quatre joves anglesos de fer una sangria a la Rambla en la seva primera visita a Barcelona? I què carai, que facin el que els roti, que són Temples, el grup triat pel Primavera Sound per actuar a la festa de presentació del cartell del festival d'aquest any, del qual formen part. Ells no tenen ni idea de les circumstàncies de la seva estrena a la ciutat, però no són aliens a rebre aquesta mena de deferències: el segell londinenc Heavenly els va fitxar després que pengessin una cançó a YouTube, i el seu debut, 'Sun structures', és un dels discos més esperats del pop britànic aquest any.
Fan un pop psicodèlic inspirat en el dels 60 que fa pensar en The Byrds, guitarra de dotze cordes inclosa. Ells ho admeten, però amb matisos: "Hi ha coses que fem al disc que no s'haurien pogut fer aleshores –diu James Bagshaw, guitarra i veu, entre glop i glop de sangria–, com fer servir sintetitzadors, caixes de ritmes o tecnologia digital, i en algunes cançons hi ha punts de referència molt moderns. També tenen un aire mític. Busquem el punt mitjà entre això i la vida real. No volem ser costumistes".
La producció, un instrument més
Temples van néixer com un projecte d'estudi de Bagshaw i Thomas Warmsley que es va convertir en grup després de la repercussió de les primeres maquetes, però en aquest trànsit no han perdut l'interès per la producció, que assumeixen ells mateixos com a part essencial de la seva proposta.
"Veiem la producció com allò que carrega tot el so, tot allò que vols transmetre amb les cançons –diu Warmsley–. Els nostres productors favorits tenen un so molt distintiu, com Phil Spector, Joe Boyd, Brian Eno, Jack Nitzsche. Van transformar la idea de què podia arribar a ser una cançó pop, convertint-la en una experiència especial. És el que intentem fer".
"La producció és tan important com la cançó: pot canviar-la del tot –continua Bagshaw–. La gent s'ho passa bé cantant els Beach Boys al karaoke, però el resultat acaba sent una porqueria, no té res a veure amb l'original encara que essencialment sigui la mateixa cançó, i això ho fa la producció".
'Sun structures' s'ha gravat en l'estudi que Bagshaw té a casa seva, segons els seus desitjos. "En un gran estudi depens d'enginyers i productors: com que porten 20 anys treballant en això volen donar-te la seva opinió. Nosaltres no ho volíem, això. Estàvem segurs de nosaltres pel que fa a la direcció que volíem emprendre". I que els ha dut directes al Primavera.