A les millors obres de Josep Maria Miró ('El principi d'Arquimedes', 'Nerium Park', 'Fum') hi ha una inquietant sensació de setge, una difusa amenaça exterior disposada a assaltar la (aparent) civilitzada i segura existència dels personatges. Aquesta amenaça també ocupa el centre dramàtic de 'Temps salvatge', debut de l'autor a la Sala Gran del TNC. Gest de consagració que Miró ha aprofitat a fons amb un text que respecte als anteriors presenta un lleuger matís d'una altra de les seves constants: la sospita. Si fins ara el dubte fosc s'instal·lava com a motor de conflicte a l'interior de la trama, en aquest drama sobre la violència i la por, el destinatari de la sospita -multiplicada en una perversa estratègia de misteris i ombres- és l'espectador. Una altra novetat és la figura de l'adolescent Ivana: un ésser amb les seves pròpies regles que arriba de l'exterior per accelerar l'enfonsament moral i emocional d'una comunitat afeblida. -Juan Carlos Olivares
Les obres del Teatre Nacional són les que tenen més nominacions de cara a la 24a edició dels premis Butaca, que se celebraran el 26 de novembre al Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès. 'Temps salvatge', de Josep Maria Miró, amb set nominacions, i 'Frankenstein', amb cinc, ocupen el primer i tercer lloc en el rànquing, en un domini només trencat per la producció de La Perla 29 'Sopa de pollastre amb ordi'. Hi ha sorpreses i peces de petit format que s'han fet un forat. El 26 de novembre tindrem la resposta.
NO T'HO PERDIS: Les millors obres de la cartellera de Barcelona