Time Out a la teva bústia d'entrada

Cerca

Casa Nostra, Casa Vostra exigeix a les institucions que volem acollir

Escrit per
Marta Salicrú
Publicitat

A 'Qualsevol nit pot sortir el sol' Jaume Sisa cantava “que casa meva és casa vostra si és que hi ha cases d'algú”. Fent-se seva la tornada de l'himne de la Barcelona contracultural dels 70, es llança la campanya de comunicació Casa Nostra, Casa Vostra.

L'objectiu de Casa Nostra, Casa Vostra és reclamar a les institucions que compleixin amb la promesa d’acollir, com a mínim, 4.500 persones de les que han hagut d'abandonar casa seva en l'anomenada crisi migratòria de la Mediterrània.

Els motius són coneguts per tothom: Europa viu la crisi migratòria més important des de la II Guerra Mundial –amb la guerra de Síria com a principal motiu però no l'únic–, però el tancament de fronteres ha convertit el Mediterrani en un cementiri. Al març, l'Estat espanyol es va comprometre a acollir 17.337 persones refugiades; el Parlament i la Generalitat a acollir, com a mínim 4.500. Però aquests mínims no s'estan complint. Casa Nostra, Casa Vostra vol exigir a les institucions catalanes que es compleixin amb el lema #volemacollir.

Com? Reunint el màxim de signatures de suport al manifest que han elaborat, i que Time Out Barcelona us animem a signar.

Per donar-li visibilitat, la campanya anuncia que organitzarà centenars d'actes i activitats com conferències i tallers per tot el territori. Entre els més destacats hi haurà un concert al Palau Sant Jordi l'11 de febrer que comptarà amb el suport de l’equip tècnic del Primavera Sound, la productora Live Nation, el festival Canet Rock i sales de concerts com la Sala Apolo i el Sidecar.

Però també l'emissió de la docusèrie 'Vides aturades', protagonitzada per cinc persones refugiades que actualment esperen en un camp de refugiats de Grècia. 'Vides aturades' s'emetrà del 30 de gener al 7 de febrer en 'prime time' per TV3.

La campanya la coordinen persones del sector de la comunicació, i compta amb la col·laboració i el suport d’entitats, empreses i agents del sector cultural de Catalunya com Primavera Sound, La Fura del Baus, Canet Rock, Sala Apolo, Live Nation, Llibreria La Central i la sala Sidecar. Time Out Barcelona també ens sumem a aquesta iniciativa i us animem a fer el mateix, perquè casa nostra és casa vostra, si és que hi ha cases d'algú.

Guardar

Últimes notícies

    Publicitat