Cartellera de cinema infantil

Les millors pel·lícules per als més petits

Minions

Els nens (i els adults també) gaudiran amb aquesta selecció de pel·lícules per a públic familiar que podeu trobar als cinemes de Barcelona, i també dintre de la cartellera de cinema alternatiu.

Les millors pel·lícules per veure en família

Harry Potter y el prisionero de Azkaban

Alfonso Cuarón. Regne Unit, 2004. VOSE. 142 '. Alfonso Cuarón, director de 'Gravity', va aconseguir que aquesta tercera entrega de Harry Potter fos la més fosca de la saga, i la millor rodada, amb la incorporació de Gary Oldman com Sirius Black.

Llegir-ne més
Phenomena Diumenge 19 juliol 2015

Solo en casa

Chris Columbus. EUA, 1990. VE. 100'.   Després del seu famós crit davant del mirall, Macaulay Culkin va ser l'estrella infantil més ben pagada de Hollywood gràcies a aquesta comèdia escrita i produïda per John Hugues. Kevin McAllister és un nen de vuit anys, membre d'una família nombrosa, que accidentalment es queda abandonat a casa quan tota la família se'n va a passar les vacances a França.

Llegir-ne més
Phenomena Dimarts 7 juliol 2015

Regreso al futuro

Robert Zemeckis. EUA, 1985. VOSE. 116'. Títol emblemàtic del cinema dels vuitanta, apadrinat per Spielberg i dirigit per Robert Zemeckis del qual se celebren 30 anys de la seva estrena en sales. Marty McFly viatja en el temps amb un Delorean inventat pel seu amic Doc.

Llegir-ne més
Phenomena Fins al Diumenge 19 juliol 2015

Els Minions

Secundaris de luxe en les dues parts de 'Gru, el meu dolent preferit', els minions demanaven a crits una pel·lícula per a ells sols. El repte era majúscul: aconseguir que els petits éssers grocs que construeixen gags deslligats del gruix de la trama poguessin filar un relat al llarg d’hora i mitja. El resultat és desigual. Alguns gags són brillants i segueixen una de les màximes dels antiherois de l’slapstick, que actuaven sempre per accident. Els minions semblen descendents de Chaplin, juguen amb el llenguatge i el converteixen en un reguitzell de sorollets sense sentit. El relat pateix alguns alts i baixos. Quan la trama aterra a Londres, on els minions han de robar la corona de la reina, la pel·lícula perd interès. El seu discurs té un punt conservador, per la seva aproximació a la monarquia.

Llegir-ne més
Cartellera

Jurassic World

Un altre parc temàtic, un altre grup de científics capsigranys clonats de les anteriors entregues. 'Jurassic world' no té cap raó ni mitja de ser, excepte per les previsibles bonificacions de taquilla. I tot i així l’espectacle us passarà de manera indolora. Mai millor dit. Quan vas a veure una pel·lícula com aquesta, esperes que les coses vagin malament, que hi hagi algun nen engolit per un pterodàctil, com a mínim. Però Colin Trevorrow, director de la seqüela, es conforma amb uns minuts de persecució tipus 'Els ocells', alguna escena d’acció nocturna amb focus aeris, Bryce Dallas Howard amb les espatlles nues i un desplegament militar dirigit per Vincent D’Onofrio. El pitjor, però, és Chris Pratt, que fa el ridícul paper d’un entrenador de dinosaures que transforma velociraptors en cadells de chihuahua.

Llegir-ne més
Cartellera

La oveja Shaun. La película

Veure el segell d’Aardman encapçalant qualsevol producció és garantia que estem en bones mans: l’estudi britànic mai no fa cap pas en fals. Aquesta adaptació de la sèrie d’El xai Shaun és modèlica en la seva manera d’estirar naturalment una anècdota per anar enllaçant gags. Els autors extirpen els protagonistes del seu escenari habitual, la granja, i els porten a una gran ciutat on tot sembla anar molt de pressa, on els grangers es poden convertir en gurus de l'estilisme capil·lar i on els xais es disfressen amb draps vintage sense que ningú s’adoni de l’engany. La confiança en l'humor purament visual porta el relat a una alliberadora dimensió no verbal, que convida a passejar la mirada, tot rient amb l’expressivitat de Shaun i els seus col·legues. Atenció a les múltiples i sorprenents accions que ocorren en segon o tercer pla. Impagables.

Llegir-ne més
Cartellera

¡Ups! ¿Dónde está Noé?

És la fi del món. S'acosta un diluvi tan immens i fort com per esborrar la faç de la Terra. El Dave i el Finny, el fill, han aconseguit colar-se a l'Arca de Noè amb l'ajuda de la Hazel i la filla, la Leah. Quan tot semblava anar sobre rodes, els petits cauen per la borda.

Llegir-ne més
Cartellera

El Hobbit: Un viaje inesperado

Peter Jackson. Nova Zelanda, EEUU. 2012. VOSE. 169’Convençut pel mag Gandalf el Gris, el hobbit Bilbo Bolsón acaba formant part d’una companyia de 13 nans liderats pel llegendari guerrer Thorin Escut de Roure, que van a reclamar el regne que van perdre a les mans del temible drac Smaug. El seu viatge els portarà a través de terres perilloses infestades de trasgos, orcs i huangs, en les quals habita una misteriosa i sinistra criatura coneguda com El Nigromante. Durant el camí, Bilbo coneixerà un ésser que canviarà la seva vida per sempre: Gollum.

Llegir-ne més
Phenomena Dissabte 11 juliol 2015

El Hobbit: La desolación de Smaug

Peter Jackson. EUA, 2013. VOSE. 161 '.   Per aconseguir l'or que podria ajudar-los a salvar el seu poble, el hobbit Bilbo i els seus amics s'hauran d'enfrontar al drac Smaug, la imatge es basa en la captura de moviments de l'actor que li posa veu: Benedict Cumberbatch, protagonista de la sèrie 'Sherlock'.

Llegir-ne més
Phenomena Diumenge 12 juliol 2015

Astèrix: La residència dels déus

França frena la progressiva decadència de les adaptacions fílmiques d’Astèrix acomiadant els actors de carn i óssos i tornant la creació de René Goscinny i Albert Uderzo a la seva naturalesa dibuixada... O gairebé. Perquè 'Astèrix. La residència dels déus' esborra el llapis i l’animació tradicional per implantar una versió tridimensional i digitalitzada dels irreductibles gals. L’estètica tracta de mantenir-se fidel al traç d’Uderzo, però les formes l’acaben traint, i acosten els personatges al paradigma arrodonit de 'Frozen' i companyia. En qualsevol cas, el film té l’avantatge de basar-se en 'La residència dels déus', una de les aventures més àcides d’Astèrix, encara vigent en el seu retrat de l’especulació immobiliària, el llenguatge trampós dels tecnòcrates i la conversió capitalista d’aquells que es deien incorruptibles.

Llegir-ne més
Mostra'n més

Comentaris

0 comments