Palo Alto Market
© Iván Moreno
© Iván Moreno

Coses per fer a Barcelona el dissabte

Les 10 millors activitats per gaudir del dissabte: concerts, mercats, obres de teatre, festes i moltes propostes més

Publicitat

És el millor dia de la setmana, i a Barcelona trobareu un munt d'activitats per a tots els gustos i butxaques. Consulteu els nostres plans destacats i prepareu-vos per gaudir d'un dissabte excepcional. I si amb 24 hores no en teniu prou, consulteu el llistat complet amb els millors plans de divendres i diumenge, i els 30 millors plans del cap de setmana sencer. Preparats?

NO T'HO PERDIS: 51 coses que tot barceloní ha de fer a Barcelona

Time Out Market Barcelona
  • Què fer
  • El Gòtic

Time Out Market és un concepte únic que té l'objectiu de celebrar els sabors més autèntics i reunir el millor menjar i cuiners d'una ciutat sota un mateix sostre. El trobareu a la terrassa-mirador del Maremàgnum, en un espai que acull una acurada selecció de xefs, un restaurant de servei complet i quatre bars: dos d'ells a l'aire lliure, amb vistes espectaculars al mar i la ciutat. A més d'aquesta impressionant conjunció de grans cuiners i plats, el mercat ofereix una programació de cultura i espectacles, molts d'ells gratuïts. I una altra bona notícia: està obert 364 dies l'any!

  • Teatre i Arts Escèniques

Després de batre per segon any consecutiu el rècord mundial d’assistència teatral en un sol dia amb més de 71.000 espectadors el 2024, la Diada del Teatre Cap Butaca Buida tornarà el 21 de març del 2026 amb 222 teatres adherits. 

Cap Butaca Buida uneix el sector teatral, les institucions, els mitjans de comunicació i el públic en una jornada a favor de les arts escèniques, i celebrarà la tercera edició per reforçar la seva vocació d’acció nacional i popular amb un relat més madur, emocional i centrat en el sentit de comunitat que provoca el teatre.

La iniciativa està impulsada per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya en el marc del I Pla d’impuls del teatre de Catalunya 2023-2026, i la col·laboració d’institucions, teatres, ateneus, centres cívics, productores i companyies adherides.

  • Què fer
  • Activitats gastronòmiques
  • Barcelona

El Passeig de Gràcia, el carrer més luxós i comercial de Barcelona, es converteix del 12 al 22 de març en el Passeig de Gourmets, el festival gastronòmic d’aquest cèntric carrer de la ciutat, que enguany celebra la seva novena edició i ho fa amb més participants que mai. Durant onze dies, l’avinguda i els seus carrers adjacents oferiran la popular ruta de platets, entrepans d’autor, pastisseria creativa, menús gourmet i experiències diverses. Les propostes vindran de la mà dels 21 restaurants més destacats de la zona que participen en el festival, alguns amb estrelles Michelin.

Aquesta edició presenta algunes novetats. Per una banda, es consolida el fenomen del vespreig, inclòs dins de les Experiències, que presenta una fórmula única per gaudir dels platets, entrepans i postres acompanyats de patates xips, olives i dues cerveses d’Estrella Damm, per 35 o 40€. Una proposta pensada per combinar les activitats més populars del festival en un sol pla gastronòmic.

Publicitat
  • Què fer

Barcelona és plena de coses per fer, però també hi ha parcs i jardins de tota mena on passejar. Alguns d'aquests espais de tranquil·litat i natura estan una mica amagats, i per això us volem redescobrir els jardins amb més encant de la ciutat: llocs que van més enllà del simple parc per passejar el gos. Espais, en definitiva, on es respira un ambient especial o que contenen peces d'art que són part de la nostra història. Aprofiteu el cap de setmana per descobrir aquestes joies!

  • Què fer
  • Ciutat

El Festi que Faltava torna després de l'èxit de la seva primera edició, amb una proposta ampliada que posa el focus en el talent femení. Impulsat pel grup Les Que Faltaband, el projecte celebrarà la seva segona edició dissabte 21 de març amb entrada lliure al recinte de Fabra i Coats, amb una jornada musical que començarà de les 12 h i s'allargarà fins a les 22.30 h.

Es tracta d'una aposta pel talent de les artistes femenines, amb propostes acústiques emergents i concerts de gran format, que arrencarà amb el col·lectiu La Cara B, que punxarà vinils per escalfar l’ambient. Entre els noms destacats hi ha les actuacions de Raquel Lúa, Paula PesoMaruja Limón, Marta Mena i Marta Duran. L'últim tram del festival culminarà amb els concerts de Maruja LimónLes Que Faltaband i una sessió de DJ Trapella.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat

Qui diu que per gaudir d’una festa major ha de ser estiu? En ple mes de març, el barri del Pi es prepara per celebrar la seva Festa Major: les Festes de Sant Josep Oriol, que enguany tindran lloc del dissabte 14 al dilluns 23 de març.

Per preparar l’energia per les festes, ja es pot visitar a la Casa dels Entremesos dues mostres: Ara balla pel camí. 425 anys dels Gegants del Pi, que commemora la primera referència de les figures el 1601, i l'exposició dels cartells del concurs de festes. A continuació et deixem amb la resta de la programació:

Dissabte 14

Les festes començaran amb el repic de campanes i el Pregó d'Olga de Sandoval. Al matí també hi haurà la Remembrança del miracle de les monedes, l'Anunci del Baladrer i el Ball dels quatre Gegants del Pi. A la tarda, a les 17 h, tindrà lloc la Diada Castellera a la plaça del Pi amb els Castellers de Barcelona, els Bordegassos de Vilanova, els Castellers de Cornellà i els Castellers de Viladecans.

A les 19 h se celebrarà l'Arribada del Legat, una teatralització de la solemne processó per donar la benvinguda al representant arribat de Roma, amb la participació de la Mulassa de Barcelona i un recorregut pels carrers del barri. Finalment, a les 20h, la Basílica de Santa Maria del Pi acollirà el Retaule de Sant Josep Oriol, un drama sacre on participen centenars de persones.

Diumenge 15

Arriba el moment de les Bestieses, on el Lleó i la Mulassa de Barcelona reben els seus convidats: l'Àliga d’Igualada i el Bou de Gràcia. La recepció i plantada de les figures serà a les 10.30 h a la plaça de Sant Felip Neri, seguida d'una Cercavila de Benvinguda a les 11 h fins a la plaça del Pi. A les 12 h, la Basílica del Pi acollirà la ballada de les quatre figures i a les 12.30 h es farà la Cercavila de Comiat.

Com a gran novetat, a les 14 h se celebrarà la primera Calçotada Popular a la plaça de Sant Josep Oriol. El tiquet té un cost de 15 euros i s'ha de comprar prèviament a la botiga Mister Andreu (carrer de la Palla, 9). Finalment, a les 19 h, la plaça del Pi serà l'escenari de l'estrena de l'espectacle sonor El Miracle de Sant Josep Oriol, una composició de Michael John.

Dimarts 17

A les 20 h, la Capella de la Sang de la Basílica del Pi acollirà la projecció del documental Música Celestial. Aquest llargmetratge, dirigit per Àngels Diemand-Hartz i Luis Vega, explora la relació entre el compositor Tomàs Milans i el seu educador, Sant Josep Oriol.

Dijous 19

A les 19 h, la sala d’actes de la Casa dels Entremesos acollirà la xerrada Les Festes de Canonització de Sant Ramon de Penyafort. L'acte anirà a càrrec del Dr. Ramon Dilla, expert en la figura del sant.

Divendres 20

La tarda comença amb un marcat caràcter familiar. A les 18 h sortirà la Cercavila Infantil des de la plaça de Sant Josep Oriol, on participaran les escoles del barri. En acabar, a les 19 h, hi haurà una sessió de contacontes amb un rondallaire que comptarà amb interpretació en llengua de signes catalana.

A la nit arriba l'Emmulassa’t!. A les 21.30 h, la Mulassa de Barcelona iniciarà la seva passejada acompanyada per la Marxing Band del Taller de Músics del Raval. La jornada culminarà amb el Ball de Festa Major a partir de les 23 h amb DJ Kylans.

Dissabte 21

El matí se centra en la figura dels gegants homes de Ciutat Vella. La Passejada dels Oriols començarà a les 11.30 h. L'Ofrena Floral serà a les 12.30 h, on s'hissa l'ofrena fins a l'estàtua del Sant mentre es llancen les tradicionals monedes de xocolata.

La tarda comença a les 17 h amb els Jocs de Sant Josep Oriol per a la canalla, seguits d'una xocolatada infantil a les 18 h. Just després, a les 18.15 h, s'iniciaran els Atracaments d’en Perot lo Lladre, on el conegut bandoler repartirà monedes de xocolata pel barri.

Al vespre, a les 20.30 h, tindrà lloc el ball dels convidats d'enguany, els Gegants de Tauste (Aragó). La festa acabarà amb el Ball de Festa Major a les 22.30 h amb el grup de gralles Les Antines.

Diumenge 22

La jornada començarà a les 8 h amb les Matinades de Grallers pels carrers del barri. A partir de les 10 h, la plaça de Sant Josep Oriol acollirà la XXIX Trobada de Gegants, Capgrossos, Bestiari i Balls Tradicionals.

Entre els convidats destaca en Romà de Manlleu (el gegant més alt de Catalunya) i els convidats d'honor: els Gegants històrics de Calella. L'activitat seguirà amb la Diada Falconera a les 10.45 h i la gran Cercavila de Festa Major a les 12 h. 

Dilluns 23

La festa clourà el dia del sant amb el Toc de Festa a les 18.30 h, que farà ressonar les campanes per tot el barri. A les 19 h se celebrarà l'Ofici de Sant Josep Oriol a la Basílica, un acte solemne que inclourà la ballada dels quatre Gegants del Pi i el cant de l'himne del sant. Finalment, a les 20 h, una gran Tronada des del campanar posarà el punt final a les celebracions.

No et perdis el Time Out Fest, el millor festival gastronòmic de Barcelona, del 13 al 15 de març!

  • Nens
  • Activitats amb llibres

Petites històries, grans dones, el cicle familiar de biografies teatralitzades, enguany se celebra del 28 de febrer al 22 de març i coincideix (oportunament) amb el Dia Internacional de la Dona. Una manera entretinguda de conèixer dones que viuen amb passió la seva professió: pintores, arqueòlogues, matemàtiques, dissenyadores, estibadores… i també científiques, ceramistes, esportistes, navegants o investigadores del patrimoni. La iniciativa, que ja arriba a la seva novena edició, vol donar visibilitat a figures femenines vinculades a la història, les col·leccions i els continguts dels museus participants a través d’històries de petit format creades especialment per a l’ocasió.

Publicitat
  • El Raval
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Segons Tiago Rodrigues, el món està separat en dos hemisferis: el possible i l'impossible. L'un seria Occident o, més ben dit, tots aquests llocs que es poden permetre el luxe de no viure permanentment en estat de guerra. L'altre correspondria a tots aquests indrets que estan sotmesos a les bombes. Enmig hi hauria els treballadors humanitaris, tots aquests que, provinents del possible, treballen en l'impossible. La raó? Una feina com qualsevol altra, diuen els personatges del director i dramaturg portuguès. Però és una mica més que això.

Fa un parell d'anys, el mateix Rodrigues va portar aquest mateix espectacle, que ara ha estrenat La Perla 29, a Temporada Alta. A Barcelona, és Cristina Genebat qui s'ha encarregat de dirigir-lo, en el que és el seu debut amb la batuta. En el muntatge original, els quatre intèrprets parlaven en la seva llengua, un residu que ha quedat en la versió catalana, amb Joan Amargós (francès), Màrcia Cisteró (català), Andrew Tarbet (anglès) i Elena Tarrats (portuguès). Però només en la presentació en vídeo i durant alguna escena.

El muntatge és frontal i desenvolupa les vides d'aquests quatre cooperants. Tot està pensat amb la idea d'una companyia que entrevista els treballadors humanitaris per fer-ne una obra de teatre. D'aquí que tot comenci amb el vídeo de tots ells arribant al teatre i començant a explicar qui són, quina és la seva feina, com hauria de ser l'obra. Acte seguit, els intèrprets salten a escena i desenrotllen la trama.

Tots quatre, amb l'acompanyament musical en directe de Mar Orfila, estan molt bé, en un muntatge que subratlla el naturalisme. Els quatre intèrprets suplanten els treballadors humanitaris de debò i han de fer de tot menys teatre, és a dir, que poden no mantenir un discurs coherent, entrebancar-se, contradir-se, coses normals quan el que prima és l'oralitat, l'espontaneïtat d'un discurs no assajat. D'aquí que puguem afirmar que la feina de Genebat ha estat fina, acurada, per transmetre una certa sensació de found footage, d'imatges no enllestides.

La feina de Genebat ha estat fina, acurada

Rodrigues ha fet molt bé la seva feina. En el sentit que juga molt bé amb la metàfora, eix crucial de la seva última producció teatral, com la mateixa La distance, que hem vist aquesta temporada al Lliure. No és que totes les guerres s'assemblin, però potser sí, perquè a totes hi ha moltes víctimes innocents i també moltes formen part de conflictes irresolts que s'allarguen durant dècades, conflictes impossibles. La seva mirada sobre els treballadors humanitaris tampoc no és complaent. Per què fan el que fan? Què els porta a jugar-se la vida pels altres? Quina vida tenen, ells? Preguntes, totes, que no tenen una única resposta.

 

  • Què fer
  • Ciutat

Els tours guiats són un bàsic dels viatges, perquè permeten descobrir els racons i aprendre històries, però… coneixem la ciutat on vivim? Després de l’èxit que han tingut les anteriors edicions de (Re)descobreix La Rambla –amb les places exhaurides per a totes les rutes–, Amics de La Rambla ha preparat una nova edició amb 19 rutes gratuïtes per conèixer el barri, del 12 de març al 4 d’abril.

Les rutes, per les quals cal inscripció prèvia a la pàgina d’Amics de La Rambla a partir del 2 de març, ofereixen temàtiques com La Rambla i el Barça o La Rambla, bressol del teatre de Barcelona. Aquestes, justament, són dues noves incorporacions d’aquesta edició.

En aquesta, s’han programat dinou rutes i hi ha onze diferents:

  • Barcelona en flames: La Rambla

  • La Rambla, un viatge en el temps

  • La Rambla i el Barça

  • La Rambla més fosca, Gòtic

  • La Rambla Univers Literari

  • La Mercè: el primer barri de mar de Barcelona

  • Ruta pels escenaris de la novel·la La Señorita de la calle Avinyó

  • De La Rambla a la Copa Amèrica. Història del Port Vell de Barcelona

  • La Rambla, bressol del teatre de Barcelona

  • La Rambla més fosca. Raval

Publicitat
  • Art
  • Disseny

Com dissenyarem, ara que cada vegada hi haurà més escassetat de matèries primeres? La nova exposició permanent del DHub intenta respondre aquesta pregunta. Sota el nom ‘Matter Matters. Dissenyar amb el món’, la comissària Olga Subirós fa un recorregut pel passat, el present i el futur de la matèria, des de l’extractivisme colonial al moment de crisi climàtica actual. L’exposició respon al canvi de rumb implantat pel director del DHub, José Luís de Vicente, que vol que el nou museu respongui a les preocupacions del segle XXI. 

El DHub no només estrena expo, també estrena mirador. Una de les idees que la comissària Olga Subirós ha posat en pràctica és la d’ensenyar la ciutat com una conseqüència més del disseny contemporani. Per això s’han destapiat les finestres de la segona planta del DHub, que ara permeten veure la plaça de les Glòries i el mercat dels Encants.

  • Art

Fa onze anys que aquest festival omple de vida els terrats de Barcelona amb cicles d’arts escèniques i música amb l’objectiu de reivindicar l’ús d’aquests espais a cel obert  –tan característics de l’arquitectura mediterrània– i apostar per un model d’urbanisme més sostenible. Així és, Terrats en Cultura torna per celebrar la seva 12a edició entre l’1 de juny i el 27 de juliol a les ciutats de Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. Enguany, el festival ha programat espectacles de música, teatre, teatre musical, dansa, humor i poesia a onze terrats diferents de les ciutats.

Més idees pel cap de setmana

Recomanat
    Últimes notícies
      Publicitat