Teatre i dansa

Estrenes, crítiques i la cartellera de teatre i dansa de Barcelona

Teatre per conèixer el món d'avui
Teatre

Teatre per conèixer el món d'avui

Gràcies a aquestes obres de teatre contemporani podràs endinsar-te en la realitat d'aquí i de més enllà

Les estrenes de la setmana
Teatre

Les estrenes de la setmana

Les estrenes més destacades de la cartellera de Barcelona. També incloem els espectacles que tornen.

Entrevista a Ramon Madaula
Teatre

Entrevista a Ramon Madaula

L'actor consolida el seu rol de dramaturg amb l'estrena a la Muntaner d'una obra de la qual en sentirem a parlar, 'L'electe'

Dones de la cartellera
Teatre

Dones de la cartellera

Barcelona és plena d'obres de teatre que es plantegen la posició de la dona en el món contemporani

El millor teatre de Barcelona

Obres recomanades
Teatre

Obres recomanades

El que hi ha a la cartellera de Barcelona i que no et pots perdre de cap de les maneres

Teatre infantil
Nens

Teatre infantil

Els espectacles que faran parar boig els nens de Barcelona

Les obres d'aquí que has de veure
Teatre

Les obres d'aquí que has de veure

El teatre local està de moda. I la prova d'això la trobem a la cartellera

Invasió de musicals
Teatre

Invasió de musicals

El gènere més popular també és a la cartellera

Últimes crítiques

Eva i Adela als afores

Eva i Adela als afores

La presència de dones entre el gremi dels rodamons és recent i no gaire habitual, segurament per raons sociològiques que ara no esbrinarem. Mercè Sàrrias n’ha imaginat dues, l’Eva i l’Adela, dues vagabundes establertes en un solar als afores de la gran ciutat i a les espatlles d’un mur de dipòsits d’aigua, un bé escàs en aquesta distopia que ens resulta tan propera. Són dues dones excèntriques, de qui l’obra no dona gaire informació, amb somnis tan comuns com el de fugir cap a un lloc amable on faci sol, però no cremi, amb nits de primavera. D

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Comprar
Invisible
Teatre

Invisible

Aquesta obra és una producció notablement ambiciosa, cuidada i amb bons resultats pel que fa a un disseny de so que no tapa les veus, per una escenografia corpòria eficaç, per l’enregistrament de la partitura i per un tècnic de sala que la clava per donar el peu a cadascuna de les catorze cançons de l’espectacle. També ho és per les bones i aplicades veus dels tres protagonistes (Lucía Torres, Paula Berenguer i Adrián Rodríguez), per l’esplèndida vocalització. Però ho és molt menys pel que fa al desenvolupament de la idea original, dels personatges (una rock star prefabricada i un noi ric traumat) i per una direcció d’actors francament millorable.

Time Out diu
  • 2 de 5 estrelles
¿Que fue de Andrés Villarrosa?
Teatre

¿Que fue de Andrés Villarrosa?

Uns esperen Godot i Oriol Genís espera Andrés Villarrosa, "cantant melòdic del trémolo metòdic" i fugaç estrella de la Bodega Bohemia. Espera al Maldà amb la tenacitat del mànager vocacional. Danny Rose a Broadway o Carles Flavià al carrer Lancaster. I mentre espera –esperem–, som obsequiats amb un retrat biogràfic d'un cantant d'estètica confusa, gestualitat anàrquica i gola ampul·losa, que admira Luis Lucena i odia assajar perquè sense públic l'artista no és res.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Protesta
Teatre

Protesta

Som a Praga, a finals dels anys 70. Un intel·lectual orgànic, Staněk, ha convidat a la seva sumptuosa llar un dissident, Ferdinand Vaněk, perquè li vol comentar el cas d'un músic detingut pel règim comunista. Li parla de les magnòlies, el convida a conyac... Li vol demostrar que és un d'ells, encara que visqui còmodament dins el sistema. Ell també és un artista, però calla sempre.  Mentre que Ferdinand ha passat per la presó per dir el que pensa. El vell vol parlar-li d'un manifest, el primer de la seva vida. Però, parla de debò? 

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Alícia
Teatre

Alícia

Coses que funcionen en aquesta interessant adaptació de Pablo Ley i David Maqueda dels contes de Lewis Carroll protagonitzats per Alícia: el rescat dels mons impossibles imaginats per un matemàtic i savi de la lògica de la carrincloneria de les pel·lícules de Disney, reivindicació de la puresa del 'nonsense' amb una lectura més fosca i adulta de les distorsions d'espai i temps, gairebé tan gòtica com 'Els dotze micos' de Terry Gilliam -inevitable no pensar en aquesta distopia en la frenopàtica escena del barreter boig-; la reivindicació documentada de la multiplicitat de percepcions de la realitat; l'enginy desplegat per evocar els escenaris onírics amb pocs recursos, i la fragmentació de la protagonista en un cor de veus i intèrprets.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Totes les crítiques

Entrades

White Rabbit Red Rabbit al Barts
Teatre

White Rabbit Red Rabbit al Barts

Al teatre, tots estem acostumats a emocionar-nos i a tenir sorpreses. Normalment, això sí, les sorpreses les tenim els espectadors. 'White Rabbit Red Rabbit' és la primera obra de teatre en què els protagonistes (els actors i comunicadors) no sabran el text fins que pugin a l'escenari. Ni el text, ni la temàtica, ni tan sols sabran què hauran de fer quan surtin d'entre bambalines.   La cosa funciona així: Àngel Llàcer, Jordi Basté, Clara Segura, Nora Navas, Bruno Oro, Berto Romero, Silvia Abril i Àngels Barceló pujaran a l'escenari del Barts amb un sobre a la mà. No saben què conté, però quan l'obrin, hauran d'improvitzar i llegir el text, per primer cop, mentres l'interpreten. Un sol cop,verges en aquest món del 'White Rabbit Red Rabbit'. La seva sorpresa davant del text serà genuïna, perquè serà veritable. No caldrà fingir, perquè serà el primer cop que sàpiguen de què va aquesta obra de teatre.   Aquest és un espectacle que pot considerar-se únic al 100% doncs, cada un dels protagonistes només la podrà fer un sol cop: després ja l'hauran llegit i no el podran repetir, ni tan sols parlar-ne. 8 ocasions per veure aquests mestres de l'escenari i la comunicació enfrontant-se a la sorpresa. Serà únic.   Aquesta xou que ara arriba a Barcelona s'ha representat a més de 15 països de tot el món amb intèrprets com Whoopi Woldberg, Nathan Lane, Alan Cumming o Ken Loach. Un èxit que segur que es repeteix a Barcelona!

Scaramouche

Scaramouche

Direcció: Joan Lluís Bozzo. Música: Albert Guinovar. Amb: Toni Viñals, Ana San Martín, Ivan Labanda, Mireia Mambo, Jordi Coromina, Clara Moraleda, Albert Mora, Frank Capdet, Pitu Manubens, Anna Alborch, Pep Ferrer, Eduard Mauri, Jan Forrellat, Lucía Torres, Cristina Murillo, Mireia Dolç i Neus Pàmies.    Després d’una història de pirates, 'Mar i cel',  una de capa i espasa amb el rerefons de la Revolució Francesa i protagonitzada per un heroi emmascarat que sembla servir per igual  com a mestre d’armes d’un superb marquès i preceptor de la seva filla Olympia que per fer les piruetes d’Arlequí en una companyia ambulant dedicada a la Commedia dell’Arte 'Scaramouche' és deliberadament una comèdia musical per tots els públics.  Una història de bons (el poble) i dolents (nobles i cardenals; és a dir, la casta) que revisita amb molt d’humor l’enfrontament entre els de dalt i els de baix, entre els nobles i els miserables. I com que la revolució sempre estarà pendent, per més anys que passin, l’empatia està garantida. I ben segur que de les gairebé trenta cançons, serà l’'Himne del poble', col·locat com una picada d’ull al Procés, el que es recordi. És el que tenen els himnes. La producció acompleix totes les exigències d’un gran espectacle. Des del dinàmic llibret de Joan Lluís Bozzo inspirat en la novel·la homònima de Rafael Sabatini (1875-1950) i una direcció de molt ofici amb lluites amb floret com no havíem vist mai en un escenari del país; la majestuosa escenografia d’Alfo

Time Out diu
  • 4 de 5 estrelles
Els usuaris diuen
  • 1 de 5 estrelles
Comprar
Vides privades

Vides privades

Autor: Noël Coward. Versió: Juan Cavestany. Direcció: Selvas i Norbert Martínez. Amb: David Selvas, Marta Marco, Mima Riera i Javier Beltran.   Què passa quan la teva nova parella et comença a fer preguntes sobre la teva relació anterior? Si això és el que passa el dia que has decidit convidar-la a un hotel rural amb encant, assegura’t que la teva ex-parella no hagi decidit fer exactament el mateix. Una comèdia sobre la passió, l'amor, el desig i el sexe.

Comprar
Homes, la comèdia musical

Homes, la comèdia musical

Autors: Carol López i Sergi Belbel. Direcció: Carol López. Música original i direcció musical: Marc Parrot. Amb: Anna Barrachina, Agnès Busquets, Alba Florejachs, Mireia Portas, Glòria Sirvent.   'Homes, el musical', signat per Carol López i Sergi Belbel i que s’inspira en el fenòmen teatral 'Homes!' de T de Teatre (1994) és una comèdia musical desenfadada que reflexiona sobre la masculinitat i la relació entre homes i dones, a partir de relats curts basats en situacions quotidianes.

Comprar
Més entrades a Time Out Barcelona

Què? On? Quan?

Teatre Lliure: Montjuïc

Teatre Lliure: Montjuïc

Teatre Nacional de Catalunya

Teatre Nacional de Catalunya

Mercat de les Flors

Mercat de les Flors

Teatre Tivoli

Teatre Tivoli

Teatre Romea

Teatre Romea

La Villarroel

La Villarroel