Teatre i dansa

Estrenes, crítiques i la cartellera de teatre i dansa de Barcelona

Pablo Derqui i Ibsen en tres passos
Teatre

Pablo Derqui i Ibsen en tres passos

L'actor torna a l'autor escandinau per fer de Gregor a 'L'ànec salvatge' que dirigeix Julio Manrique al Lliure. Ens explica com s'ha acostat al seu personatge

Lorca i Barcelona
Què fer

Lorca i Barcelona

Tot el que hi ha del poeta a la cartellera... I a la ciutat

Les millors obres de març
Teatre

Les millors obres de març

El top 10 dels espectacles que trepitjaran els escenaris de Barcelona

Clàssics teatrals per als nostres dies
Teatre

Clàssics teatrals per als nostres dies

El poder, la passió, el rol de les dones... Escrits fa segles i vigents avui dia a la cartellera teatral de Barcelona

El millor teatre de Barcelona

Obres recomanades
Teatre

Obres recomanades

El que hi ha a la cartellera de Barcelona i que no et pots perdre de cap de les maneres

Teatre infantil
Nens

Teatre infantil

Els espectacles que faran parar boig els nens de Barcelona

Les obres d'aquí que has de veure
Teatre

Les obres d'aquí que has de veure

El teatre local està de moda. I la prova d'això la trobem a la cartellera

Invasió de musicals
Teatre

Invasió de musicals

El gènere més popular també és a la cartellera

Últimes crítiques

Las madres presas
Teatre

Las madres presas

'Las madres presas'. Un títol sense equívocs. El text autobiogràfic de Manuela Ortega rememora precisament l'episodi que va canviar per sempre les seves vides: l'entrada a la presó de la mare per encobrir els maquis. Un capítol cruel de la postguerra franquista que al mateix temps és un homenatge a totes aquelles dones amb un sentit innat de la dignitat i que van fer de la perseverança i la temprança un manifest de revolucionària resistència.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
La senyora Florentina i el seu amor Homer
Teatre

La senyora Florentina i el seu amor Homer

L’obra de Mercè Rodoreda seria una clàssica comèdia burgesa sobre les relacions sentimentals entre homes i dones si no fos perquè exhibeix una melangiosa reivindicació de la dona i de la importància de la seva llibertat en un món dominat pels desitjos i voluntats del mascle. Una comèdia sense acció que explica la trista història de la amistançada Florentina, qui tardarà 25 anys a descobrir que el seu amor Homer és un pocavergonya i, finalment, sens dubte una mica tard, reaccionarà en un final gairebé feliç. 

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Wasted
Teatre

Wasted

Kate Tempest és la nova musa de la frustració i el desencís generacional a Anglaterra i 'Wasted', la seva primera obra de teatre. Es tracta d’una història amb joves que han superat l'edat adolescent però que no s'han assabentat de què va el món i, lògicament, es senten defraudats amb la societat i amb ells mateixos. Són el que anomeno tres inconsistents, aquells éssers fastiguejats pel seu present i sense eines per construir un futur satisfactori i per resoldre les seves carències emocionals. “Tu si que vas tenir sort, Toni”, crida Dani a la festa commemorativa de la seva mort. Ja veuen. El mort és  l’afortunat.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Oques cretines
Teatre

Oques cretines

Amb un rostre esculpit per Messerschmidt, Karl Valentin és un ocell estrany en la història del teatre alemany. Clown, músic i còmic que es nodria de la cultura popular de Munic, va ser un personatge admirat per Bertolt Brecht i Hermann Hesse. Un artista de vodevil que va trepitjar els escenaris de l'alta cultura de l'agitada època d'entreguerres. Lluïsa Mallol recupera a 'Oques cretines' una selecció dels seus esquetxos amb la bona voluntat de traslladar a La Seca l'ambient del cabaret de carrer de l'Alemanya dels anys 20.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
4 minuts, 12 segons
Teatre

4 minuts, 12 segons

L’amor dels pares és sens dubte el més incondicional. Un amor capaç de perdonar i justificar gairebé qualsevol error dels fills. Però de vegades aquests errors poden tenir conseqüències dramàtiques fins a destrossar-li la vida del fill i en conseqüència la dels progenitors. Què cal fer davant d’un situació així? Fins a quin punt és raonable protegir el fill? Impunitat o justícia? Totes aquestes qüestions emergeixen en aquest punyent drama del jove autor britànic James Fritz, que obre incògnites sobre els valors que reben els adolescents actuals, que mostra l’enorme risc de les xarxes socials i fins i tot qüestiona la igualtat davant de la justícia.

Time Out diu
  • 4 de 5 estrelles
Totes les crítiques

Entrades

Sota teràpia

Sota teràpia

Direcció: Daniel Veronese. Amb: Francesc Ferrer, Marina Gatell, Cristina Plazas, Miquel Sitjar, Andrés Herrera, Meritxell Huertas.   Les comèdies amb psiquiatra són gairebé un subgènere amb  molts elements en comú: uns pacients en una sala asèptica que d’una o altra manera s’explicaran i, a la fi, faran riure, que és l’objectiu fonamental de la comèdia. 'Sota teràpia', de l’argentí Matias de Federico, segueix la matriu convocant tres parelles un divendres a la tarda per a què resolguin en una teràpia de grup autoconduïda els problemes que per separat han exposat a la professional, absent. L’obra respon a les expectatives i recorre conflictes de parella passant per l’educació dels fills, la convivència i, com no, la sexualitat. En arribar a aquest punt, la comèdia, fins aleshores força intel·ligent, desbarra i es posa una grollera però al final res és el que semblava i el riure es gela i la intranscendent comèdia esdevé un al·legat sobre un greu problema de la nostra societat. Un final que val per tota l’obra i que confereix a la proposta un valor afegit innegable i d’agrair.La direcció de Daniel Veronese, en una producció tan diferent de les que li hem conegut amb la seva companyia, és eficaç i els sis intèrprets la serveixen amb gran encert.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Be God Is

Be God Is

Autors, directors i actors: Oriol Pla, Blai Juanet i Marc Sastre.   Una afirmació tan agosarada com certa: si el concepte espectacle es pot definir amb un espectacle, l’espectacle en qüestió és Be God is. Que tothom prengui nota d’aquest nom: Espai Dual. I dels seus integrants: Blai Juanet Sanagustín, Oriol Pla i Marc Sastre; dels seus tres bigotis i dels tres barrets que accionen la palanca d’un joc embruixador.   Som davant de tres personatges muts que es prenen molt seriosament el joc, com a forma de vida, amb una ingenuïtat i una senzillesa que fa pensar en els germans Marx i les maneres de Chaplin. Aquí hi ha coses que només es poden aprendre al carrer, parlant pels descosits i observant d’una manera obsessiva. Hi ha vida. Gairebé tothom de la ciutat ja sap qui és Oriol Pla. L’hem vist a 'Animals', l’opera prima de Marçal Forés, o a la família disfuncional de 'Jo mai', d’Iván Morales. Ara també a 'Truman', l’última pel·li de Cesc Gay. Qui l’ha vist sap del carisma i el domini físic salvatge que té, i que aquí brilla a tota potència acompanyat de dos intèrprets excel·lents: Marc Sastre i una guitarra que sembla que sigui un òrgan, i Blai Juanet, que pot tocar una melodia romanticona al saxo mentre aguanta una rosa en equilibri sobre el nas i fa ullets al públic. Aquí hi ha molta classe, hi ha ritme i hi ha vida, un cop més. Això és Espai Dual i 'Be God is' és la seva carta de presentació dins del circuit professional. –Maria Junyent

Time Out diu
  • 5 de 5 estrelles
Els usuaris diuen
  • 5 de 5 estrelles
Art

Art

Autora: Yasmina Reza. Traducció: Jordi Galceran. Direcció: Miquel Gorriz. Amb: Pere Arquillué, Francesc Orella, Lluís Villanueva.   Primera versió en català d'un dels grans èxits del teatre francès dels últims vint anys. Miquel Gorriz va al gra i deixa enrere innecessaris meandres intel·lectuals. Dirigeix ​​'Art' com el que és: una excel·lent comèdia sobre la fragilitat de les relacions humanes. No s'ha deixat atrapar pel joc d'enganys que proposa Yasmina Reza i arracona el sofisticat macguffin d'un debat sobre l'art contemporani. O gairebé, per dos detalls: l'amenaçant moviment final de l'escenografia que confereix al quadre monocromàtic un valor diferent al seu paper en la guerra que provoca, i la interpretació de Lluís Villanueva com a propietari de la peça.   Mentre Francesc Orella i Pere Arquillué estan en plena sintonia amb el to directe de comèdia imperant –amb tots els excessos necessaris i efectius–, Villanueva exhibeix una sibil·lina distància, com si el seu personatge utilitzés la situació per posar a prova una amistat de quinze anys. Com si fos l'artífex d'un experiment. Una interpretació amb tots els matisos que els altres dos conscientment han apartat dels seus personatges per arribar el més aviat possible al seu principal objectiu: divertir i entretenir al públic. I ho fan molt bé.

Time Out diu
  • 3 de 5 estrelles
Els usuaris diuen
  • 5 de 5 estrelles
La mare

La mare

Autor: Florian Zeller. Director: Andrés Lima. Amb: Emma Vilarasau...   Obra directa que parla de la dificultat i el dolor que sent una dona en perdre el seu rol de mare al llarg dels anys. Emma Vilarasau és la protagonista d'aquest muntatge on interpreta a una mare entregada que ho perd tot menys la capacitat de patir i somniar.

Més entrades a Time Out Barcelona

Què? On? Quan?

Teatre Lliure: Montjuïc

Teatre Lliure: Montjuïc

Teatre Nacional de Catalunya

Teatre Nacional de Catalunya

Mercat de les Flors

Mercat de les Flors

Teatre Tivoli

Teatre Tivoli

Teatre Romea

Teatre Romea

La Villarroel

La Villarroel