Global icon-chevron-right Espanya icon-chevron-right Barcelona icon-chevron-right Teatre i dansa

Teatre i dansa

Estrenes, crítiques i la cartellera de teatre i dansa de Barcelona

Qui coi és Jetse Batelaan?
Notícies

Qui coi és Jetse Batelaan?

El director holandès debuta a casa nostra amb l'inclassificable 'The story of the story', en cartell al Teatre Lliure

Entrevista a Quim Bigas
Dansa

Entrevista a Quim Bigas

El coreògraf estrena al Mercat de les Flors 'Desplaçament variable'

Escena Poblenou 2019
Teatre

Escena Poblenou 2019

El Festival Escena Poblenou arriba a la 18a edició amb una programació que, del 16 al 20 d’octubre, programa 15 espectacles

Les estrenes de la setmana
Teatre

Les estrenes de la setmana

Aquestes són les estrenes més destacades que arriben a la cartellera de Barcelona al llarg d'aquesta setmana

Al teatre per 12 euros... o menys
Teatre

Al teatre per 12 euros... o menys

Tots els trucs, descomptes i més... Si només et pots pagar l'entrada d'una pel·lícula d'estrena, ara ja saps que pots anar també a veure una obra

Últimes crítiques

Quincas (La mort i la mort)
Teatre

Quincas (La mort i la mort)

Fins avui continua molta confusió al voltant de la mort d’en Quincas Bram d’Aigua. Dubtes per explicar, detalls absurds, contradiccions en la declaració dels testimonis, llacunes diverses. No són segurs hora, lloc ni darrera frase. La família es manté intransigent en la seva versió d’una mort tranquil·la, de matí, sense testimonis, sense aparat, sense frase, i en canvi els seus amics parlen d’una mort esdevinguda quasi vint hores després de la que indica la família, en l’agonia de la nit, quan la lluna es va desfer damunt la mar i s’esdevingueren fets misteriosos al passeig del moll de Bahia.

Time Out diu
3 de 5 estrelles
El Jovencito Frankenstein
Teatre

El Jovencito Frankenstein

'El Jovencito Frankenstein' arriba a Barcelona després d'estrenar-se amb èxit a Broadway, al West End i Madrid dirigida per Esteve Ferrer, amb un humor renovat i una espectacular posada en escena. Amb llibret del reconegut cineasta i comediant Mel Brooks en col·laboració amb Thomas Meehan, aquesta terrorífica comèdia musical està basada en la delirant pel·lícula homònima que Brooks va dirigir el 1974 i compta amb la colaboraciónón musical especial de la directora i coreògrafa, Susan Stroman.

Time Out diu
2 de 5 estrelles
Messi10 by Cirque du Soleil
Teatre

Messi10 by Cirque du Soleil

El reclam comercial de Messi serveix per erigir un espectacle nou del Cirque du Soleil ple d’energia amb un dispositiu escènic que vol reproduir (molt aconseguit) l’ambient dels recintes esportius (més de bàsquet que de futbol) i un seguit de bons números embolicats amb petites accions o elements d’atrezzo que remeten a les coses del futbol des de l’àrbitre (un pallasso eficaç però amb poca gràcia), a l’espontani, un lesionat, els vestuaris i algun gol, esclar...

Time Out diu
4 de 5 estrelles
La Rambla de les Floristes
Teatre

La Rambla de les Floristes

Que ningú no esperi un 'Canprosa II' en la versió de Jordi Prat i Coll de 'La rambla de les floristes' de Josep Maria de Sagarra. Encara que segueixin sent molt reconeixibles els elements que distingeixen el seu univers escènic, en aquesta nova producció per al TNC es percep una menor voluntat de genialitat iconoclasta. La mirada del director sobre aquest sainet en vers -que refina el costumisme d'Emili Vilanova- és polida, embellidora, amable fins i tot en la seva encertada relació amb fets luctuosos més recents.

Time Out diu
3 de 5 estrelles
Totes les crítiques

Les obres que venen

La mort i la primavera
Teatre

La mort i la primavera

Un estrany ritual assegura l’estabilitat d’un poble on els desitjos sexuals són sistemàticament reprimits amb tota mena de tortures. Anualment, s’hi sacrifica la vida d’un jove, que és llançat al riu per comprovar el bon estat del túnel subterrani que passa sota la vila. En el violent rigor d’aquest ordre ferri, sembla que qualsevol dissidència pugui provocar un cataclisme de conseqüències imprevisibles. Obra mestra de la narrativa catalana, aquesta novel·la publicada pòstumament està considerada el gran testament literari de Mercè Rodoreda. Un text d’una riquesa poètica enorme i alhora amb una mirada colpidorament esmolada sobre les violències ancestrals que funden el malestar contemporani.

Paisajes para no colorear
Teatre

Paisajes para no colorear

Nou noies xilenes d’entre 13 i 17 anys pugen a l’escenari per donar la seva visió del món i de la violència amb què s’han d’enfrontar. Un espectacle amb música, coreografies, internet, vídeos en directe i molt d’humor. Adolescents davant la vida.

La Rambla de les Floristes
Teatre

La Rambla de les Floristes

A la Rambla de les Flors, s’hi passegen amb tota promiscuïtat les múltiples facetes de la calidoscòpica realitat barcelonina. Testimoni d’excepció de les agitacions polítiques, la parada de l’Antònia ofereix perfums i colors a tothom que s’hi vol acostar, mentre resta fidel al passeig que l’ha vist créixer. I avui, vuit dècades després que Josep Maria de Sagarra escrivís la seva oda al carrer més emblemàtic de Barcelona, la Rambla continua vertebrant les confluències de la nostra realitat.

La dona del 600

La dona del 600

En Tomàs és vidu, té més de setanta anys, viu sol, i el metge l’obliga a estar-se del cafè, la llet, la sal i dels greixos. Un bon dia, la seva filla Montse li du un regal inesperat: la maqueta d’un Seat 600. Ella, que és metgessa sense fronteres i es passa més temps lluny que no pas a prop, ha pensat que el regal mantindria en Tomàs entretingut; més encara, reconstruint una còpia a escala del vehicle que van tenir a casa durant tants i tants anys fins a convertir-se en un membre més de la família.

Comprar
El millor teatre d'octubre

El millor teatre de Barcelona

Obres recomanades
Teatre

Obres recomanades

El que hi ha a la cartellera de Barcelona i que no et pots perdre de cap de les maneres

Els més sexis
Teatre

Els més sexis

Descobreix quins són els intèrprets més guapos del país

Teatre infantil
Nens

Teatre infantil

Els espectacles que faran parar boig els nens de Barcelona

Escrit a BCN
Teatre

Escrit a BCN

El teatre local està de moda. I la prova d'això la trobem a la cartellera

Què passa al Lliure?

16 preguntes a Blaï Mateu: circ, teatre i més
Teatre

16 preguntes a Blaï Mateu: circ, teatre i més

Ens han emocionat, ens han meravellat, ens han fet creure que tot era possible damunt un escenari, que som només nosaltres qui posem límits a les arts. Els Baró d'Evel són Blai Mateu i Camille Decourtye i ara estaran tres setmanes al Teatre Lliure amb 'Falaise' (penya-segat), la segona part d'un díptic que va començar amb 'Là', on en Blai i la Camille, tots sols, viatjaven del blanc al negre. Aquí són més colla, com a 'Bèsties', i fan front al seu repte més gran: omplir una sala gran de teatre, cosa que no han provat mai. Què hi ha a sobre del penya-segat?Som vuit intèrprets, un cavall i catorze coloms. És la continuïtat de 'Là', la civilització, el que hi ha abans o després de l'apocalipsi. Si allà ens trobàvem en un escenari on no hi havia res, tot just un home i una dona, aquí hi ha vuit persones i uns animals que s'han d'entendre. A 'Là' viatjàveu del blanc al negre. Aquí feu un viatge invers?Més o menys. El blanc, per a nosaltres, sempre ha estat la llum, l'esperança. A 'Falaise' comencem des del negre, la foscor. Si 'Là' pot ser una mena d'Adam i Eva postapocalíptic, 'Falaise' ens l'imaginem gairebé com una última o primera societat. 'Falaise' us acosta a 'Bèsties'?Si tracéssim una cronologia imaginària, d'un món nou, 'Bèsties' vindria després de 'Falaise', ja que aquí construïm un lloc. Quin lloc? Aquest lloc és un castell, un penya-segat. Hi ha una construcció, un paisatge que ha estat manipulat per l'home. I més enllà hi ha el buit. Aquest pas cap al buit que ha

Tierras del Sud
Teatre

Tierras del Sud

El nom de Santiago Maldonado potser els sona, perquè, al 2017, la seva desaparició durant una operació policial contra els maputxes va aixecar certa indignació internacional. Però segur, com diuen Txalo Toloza i Laida Azkona, que no han sentit a parlar mai ni de Rafael Nahuel ni de Micaela Johana Colhuan, dos maputxes assassinats per la gendarmeria argentina, pocs mesos després de l'esclat del cas Maldonado. Noms que són la punta de l'iceberg de 'Tierras del sud', una gran peça de teatre documental del duet Azkona&Toloza que ens demostra l'efecte depravador del capitalisme a través d'un exemple concret: com la implantació de la família Benetton a l'Argentina ho ha arrasat tot. Però res no és tan senzill com sembla. Perquè per arribar als morts, abans has d'explicar el conflicte i en aquest cas has de recular un segle i mig, des que la jove República Argentina va decidir exterminar els pobles originaris fins a l'actualitat. Sense oblidar que estàs fent teatre. Azkona&Toloza aixequen un artefacte escènic impecable a través del vídeo, el llum, la paraula i una instal·lació que van construint durant els 90 minuts de funció que acabarà tenint forma de mapa. Ens ho expliquen tot amb pels i senyals: recullen testimonis, visiten els llocs dels fets i diuen la seva. Per arribar a la conclusió que els rics poden fer el que vulguin, que tot els anirà sempre a favor. Mentre que als pobres, en canvi, no els queda més remei que la lluita i la resistència.

Time Out diu
4 de 5 estrelles
Paisajes para no colorear
Teatre

Paisajes para no colorear

Nou noies xilenes d’entre 13 i 17 anys pugen a l’escenari per donar la seva visió del món i de la violència amb què s’han d’enfrontar. Un espectacle amb música, coreografies, internet, vídeos en directe i molt d’humor. Adolescents davant la vida. Director: Marco Layera. Dramatúrgia: Carolina de la Maza i Marco Layera. Intèrprets: Ignacia Atenas, Sara Becker, Paula Castro, Daniela López, Angelina Miglietta, Matilde Morgado, Constanza Poloni, Rafaela Ramírez i Arwen Vásquez.

This is real love
Teatre

This is real love

"Aleshores, Elena i Max han trencat de veritat?" Elena (Martín) i Max (Grosse Majench) són/eren parella i formen part del Col·lectiu VVAA. En aquest dubte compartit per dos espectadors a la sortida del teatre es troba la fortalesa i la debilitat de 'This is real love', el seu últim projecte. Aquesta estimulant proposta (festa trapeton, ritual new-age, performance, coreografia participativa i Ted Talks) peca de certa característica generacional: no acabar de clavar dents i urpes en els importants temes que toca i denuncia. En aquest cas, la instrumentalització per part del capitalisme de la necessitat de ser estimat, apreciat i reconegut. Amor és poder. El discurs és molt potent i crític, però es dilueix en part en el gran aparell d'accions concentrades en el lacti espai 'sixty' que els serveix d'escenari multifuncional. Una oferta reflexiva tan aclaparadora per la seva energia guerrillera –amb el desvergonyiment mestís d'un videoclip de Rosalía– com frenada per la seva militància pop i la seva tendència al 'colegueo'. I malgrat les seves imperfeccions, no hi ha res tan alliberador com passar per una experiència teatral passada pel seu filtre. Com a mínim cal aplaudir l'inconformisme, la  capacitat de reinventar-se i la gosadia d'allunyar-se sempre del que s'esperava. Autoria, direcció i repartiment: Elena Martín, Max Grosse Majench, Marc Salicrú, Anna Serrano, Clara Aguilar, Sofia Gallarate i Clara Mata (Col·lectiu VVAA).

Time Out diu
3 de 5 estrelles

Què? On? Quan?

Teatre Lliure: Montjuïc

Teatre Lliure: Montjuïc

Teatre Nacional de Catalunya

Teatre Nacional de Catalunya

Mercat de les Flors

Mercat de les Flors

Teatre Tivoli

Teatre Tivoli

Teatre Romea

Teatre Romea

La Villarroel

La Villarroel